Wyjazd kolejką na Kasprowy Wierch

Już od dłuższego czasu planowaliśmy wybrać się do Zakopanego oraz również wyjazd słynną kolejką na Kasprowy wierch.

W końcu postanowiliśmy i dość wcześnie rano w sobotę wyruszyliśmy samochodem w drogę. Z racji, że mieszkamy w Krakowie to już po ponad godzinie byliśmy na miejscu 🙂

Trasa z Krakowa do Zakopanego

Dzięki temu, że wyjechaliśmy dość wcześnie to unikneliśmy z pewnością dużych korków. Po dotarciu do Zakopanego udaliśmy się od razu do naszego apartamentu który zarezerwowaliśmy kilka dni wcześnie. Koszt nie mały bo 120 zł za 1 noc ale dużego wyboru już nie mieliśmy. Po zakwaterowaniu udaliśmy się Read More…

Kasprowy Wierch

Kasprowy Wierch znajduje się na granicy polsko-słowackiej. Jego szczyt wznosi się na wysokość prawie 2000 metrów.

Nazwa wzięła się od Hali Kasprowej która leży u podnóża szczytu. Podobno nazwa Hala Kasprowa pochodzi od górala którego nazwisko lub przezwisko brzmiało Kaspra.

W dzisiejszych czasach Kasprowy Wierch jest znany wszystkim jako ośrodek narciarski na którym znajdują się 3 kolejki linowe.

Najdłuższa trasa Gąsienicowa ma prawie 10 km! dlatego Kasprowy Wierch jest nie lada gratką dla miłośników nart.

Aby dostać się na szczyt należy udać się do Kuźnic skąd odjeżdża kolejka. Wjazd trwa ok. 10 minut a w połowie drogi następuje przesiadka do innego wagonu. W sezonie należy liczyć się z ogromnymi kolejkami które potrafią ciągnąć się po kilkaset metrów. Najlepiej udać się tam wcześnie rano i wówczas będziemy mieli pewność, że nie będzie kolejki do kolejki 🙂